23 Kasım 2019 Cumartesi

Help Dosyası Hazırlama - 5. Bul, Yardım geçmişi

proje4.hlp açıp birkaç sayfa değiştirdikten sonra menüden Seçenekler / Geçmiş penceresini görüntüle yi tıkladığımızda aşağıdaki gibi gidilen konuların listesi çıkacak.
Ama sayfalara tanımlayıcı bir başlık koymadığımız için adsız # şeklinde listelendi.
Bir de yardımda Ara tuşunu tıklayıp açılan pencerede Bul tabını tıklayıp İleri ve Son tuşunu tıkladığımızda normalde help sayfalarımızdaki kelimeleri tarayarak bir kelimeler indeksi oluşturması gerekir.
Ama aşağıdaki gibi bir hata verecek.
İşte bu bölümde projemize bu hataları giderecek özellikler ekleyeceğiz.

Sayfa konu başlığı ekleme

proje4.rtf dosyasını Word ile açıp proje5.rtf olarak kaydedelim.
Ctrl-Home tuşlarıyla ilk satırın başına gidelim.
Proje3 de olduğu gibi Menüden Ekle / Dipnot 'u tıklayın.
Yalnız burada + işareti yerine $ işaretini kullanacağız.
Tamam'ı tıklayın.

Açılan Dipnot ekleme editöründe de $ görünecek ardına sayfamızın konu başlığını yazacağız ben her sayfa için kendi başlığını ekledim.
Dosyayı kaydedip kapatalım ve ardından derleme işlemini yapalım.
Help dosyasını açalım.

Ara tuşunu tıklayıp açılan pencerede Bul tabını tıklayıp İleri ve Son tuşunu tıkladığımızda bir süre sonra aşağıdakine benzer bir pencere açılacak.

Burada Bulmak istediğiniz sözcükleri yazın kısmına yardım sayfalarında geçen bir kelime yazdığımızda 3 kısma o kelimenin geçtiği yardım sayfalarının konu başlıkları görünecek bunlardan birini çift tıklayarak ilgili sayfa açılır.
Proje5 ile ilgili dosyaları whproje5.zip içinde bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder