Yayınlama: 11 Haziran 2020
VIEW
Sonraki grafik komutlarına çıktı için ekran sınırlarını belirler. Fiziksel ekran üzerinde sanal çizim alanı oluşturur(port). Ekran içinde ekran gibi.Kullanımı:
VIEW [SCREEN] (x1,y1)-(x2,y2) [,renk][,çerçeve]
Herhangi bir parametre girilmezse varsayılan ekranı tanımlar.
SCREEN parametresi kullanıldığında sonraki çizim komutlarında ekranın
mutlak koordinat sistemine göre işlem yapılacağını belirtir.
Normalde yani SCREEN parametresi kullanılmadığında göreceli koordinat
sistemi kullanılır.
Oluşturulan ekranın;
sol üst köşesi (x1,y1) 0,0 olarak,
sağ alt köşesi (x2,y2) VIEW de belirtilen genişlik ve yükseklik olur (x2-x1, y2-y1)
sol üst köşesi (x1,y1) 0,0 olarak,
sağ alt köşesi (x2,y2) VIEW de belirtilen genişlik ve yükseklik olur (x2-x1, y2-y1)
renk: Belirtilen renk ile tanımlanan alan doldurulur. Altta kalan alan
silinir. Belirtilmezse silme olmaz.
çerçeve: Tanımlanan alanın kenarlarına verilen renk kodu ile sınır
çizgileri çizilir. Belirtilmezse çizilmez.
Örnek:
SCREEN 12 VIEW (50, 50)-(300, 300), 2, 14 LOCATE 1, 1: PRINT "VIEW" CIRCLE (0, 0), 250, 15 ' oluşturulan ekranın göreceli koordinatları kullanılır SLEEP VIEW SCREEN (50, 50)-(300, 300), 3, 11 LOCATE 1, 1: PRINT "VIEW SCREEN" CIRCLE (0, 0), 250, 11 ' fiziksel ekranın mutlak koordinatları kullanılır SLEEP VIEW (200, 200)-(400, 400), 4 CIRCLE (100, 100), 50 LOCATE 14, 27: PRINT "Silinecek !" SLEEP CLS 'aktif VIEW siler LINE (0, 0)-(200, 200), 14 LINE (0, 200)-(200, 0), 14 SLEEP VIEW 'Fiziksel ekran LINE (0, 0)-(200, 200), 15 LINE (0, 200)-(200, 0), 15
VIEW PRINT
Kullanımı:
VIEW PRINT [başlamasatırı TO bitişsatırı]
PRINT komutu ile yazılacaklar başlamasatırı ile
bitişsatırı arasındaki satırlara yazılır.
CLS komutu sadece bu bölgeyi siler.
Parametre kullanılmazsa varsayılan ekran satırları kullanılır.
Örnek:
CLS VIEW PRINT 10 TO 20 COLOR 7, 1 CLS FOR n = 1 TO 12 PRINT "Satır : "; n SLEEP 1 NEXT SLEEP COLOR 15, 10 CLS PRINT "Merhaba !" VIEW PRINT SLEEP PRINT "Merhaba !"
PSET
Grafik ekranda koordinatları belirtilen konuma nokta koyan grafik komutudur.Kullanımı:
PSET [STEP] (x,y) [, renk]
x ve y ile koordinat noktası belirlenir.
Renk belirtilmezse varsayılan renk kullanılır.
STEP kullanılırsa bir önceki nokta 0,0 noktası olarak kabul edilerek
göreceli koordinat sistemi kullanılır.
Örnek 1:
SCREEN 13 PSET (100, 100), 10 PSET STEP(-10, 10) '100,100 koordinatı 0,0 kabul edilir. PSET (90 , 110) PSET STEP(10, 10) 'üst satırda belirtilen nokta 0,0 kabul edilir (100 , 120) PSET STEP(10, -10), 12 'üst satırdaki noktaya göre x:10 y:-10 (110 , 110)
Örnek 2: PSET komutu ile daire
'Nokta ile daire 'Mesut Akcan. 2020 SCREEN 12 pi = 4 * ATN(1) VIEW (80, 0)-(560, 479) WINDOW (-1, -1)-(1, 1) FOR x = 0 TO 360 STEP .5 nx = SIN(x * pi / 180) ny = COS(x * pi / 180) PSET (nx, ny), 10 NEXT SLEEP
Örnek 3: Fraktal 2
'Fractal 2 SCREEN 12 WINDOW (-4, 0)-(6, 10) RANDOMIZE TIMER WHILE INKEY$ = "" r = RND SELECT CASE r CASE IS <= .01 a = 0: b = 0: c = 0: d = .16: e = 0: f = 0 CASE .01 TO .86 a = .85: b = .04: c = -.04: d = .85: e = 0: f = 1.6 CASE .86 TO .93 a = .2: b = -.26: c = .23: d = .23: e = .05: f = 1.6 CASE ELSE a = -.15: b = .28: c = .26: d = .24: e = 0: f = .44 END SELECT nx = (a * x) + (b * y) + e ny = (c * x) + (d * y) + f x = nx y = ny PSET (x, y), 2 WEND
PSET komutu ile ilgili diğer örnekler için
önceki sayfa
ve
sonraki sayfaya bakınız.
Önceki Bölüm: 13: Grafik işlemleri-1 | Sonraki Bölüm: 15: Grafik işlemleri-3 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder